על חללי עבודה משותפים שמעת?

חלל עבודה משותף לעד 8 אנשים
חלל עבודה משותף לעד 8 אנשים במתחם ראשון לציון מערב

חללי עבודה משותפים הם קונספט שנהגה בהמבורג גרמניה עוד בשנות החמישים. מפתיע, לא? ובכן, לא כל כך. יש קונצנזוס בקרב אנתרופולוגים שמדבר על זה שתהליכי החיברות במדינות חמות הם טובים יותר. תרבויות במזרח התיכון נוטות לפתח מערכות יחסים ביתר קלות מאשר במדינות קרות. בגרמניה של שנות החמישים לא היה קל להניע את העובדים שלך להתחבר וכך קם איש מהפכן שאמר: "רגע, מה אם נשבור את כל הקירות במשרד?" האיש הזה הקדים את זמנו ולאבולוציה לקח מעל חמישים שנה לצמצם את הפער. אז מה הם היתרונות של חללי עבודה משותפים? מנינו עבורכם שלושה יתרונות מרכזיים.

חסכון בעלויות

יותר ויותר השוואות מראות לנו באופן חד וברור שעבודה בחלל עבודה משותף היא משמעותית זולה יותר. משרדים שמורכבים מחדרים רבים הצריכו מאתנו הרבה זמן המוקצה לתכנון; את מי נושיב איפה כדי שאף אחד לא ייעלב? כיצד נעצב את המשרד? ביצוע סקר שוק עבור כל הרכיבים שצריך לקנות החל מתמונות לקירות כלה במכונת קפה ועד מדפסות. ומה לגבי חברת ניקיון? חברת אחזקה? דמי ניהול? כל הדברים האלה מיתרגמים להרבה מאד כסף ברמה השנתית. היופי בעבודה בחללי עבודה משותפים הוא הראש השקט. שוכרים חלל בהתאם למספר העובדים שיש לי היום ובעלי המקום דואגים למלא עבורנו את כל הצרכים. מעבר לכך שהחוזה מול עבודה בחללי עבודה משותפים הוא גמיש. אם הגדלתי את מצבת העובדים אני פשוט מגדיל את החלל שלי בלי הצורך לעבור משרד ולהתחיל את כל התהליך הזה מחדש.

מערכות יחסים טובות יותר

תקשורת טובה בין עובדים
חלל עבודה משותף מאפשר תקשורת טובה יותר בין עובדים

אין עוררין על כך שעבודת צוות טובה מולידה תוצאות. אי לכך ובהתאם, היתרון הבולט ביותר של חלל עבודה משותף הוא הקהילתיות שמתהווה כתוצאה מהעדר קירות שמפרידים בין עובד למשנהו. אנלוגיה טובה לכך תהיה יחסי שכנות בבניין. קחו בניין אחד שבו השכנים חיים עם דלתות פתוחות. אפשר להיכנס, להיעזר, לקחת כוס חלב כשצריך וסתם לשבת לכוס קפה בערב. מנגד, בוא נחשוב על בניין שבו לאף אחד אין כלל מושג מי גר בקומה שמעליו או מתחתיו. כעת מתפוצץ צינור בבניין או שקורית כל תקלה אחרת. באיזה מהבניינים לדעתכם יהיה קל יותר ומהר יותר לפתור את התקלה? התשובה הברורה מאליה לשאלה זו מניעה עוד ועוד בעלי עסקים לבחור בחללי עבודה משותפים.

מודעות למה שקורה עם העובד

נתקלנו במקרה מעניין במאמר מעיתון עסקים בריטי שגולל סיפורים אודות התערבות חיובית מצד הנהלת מקומות עבודה שעזרה משמעותית לעובדים. המקרה דיבר על עובד פקיסטני שעבד בחברה שעובדת בחלל עבודה משותף. במשך ימים העובד היה מדבר בטלפון יותר מהרגיל ובפקיסטנית. אמנם איש לא הבין את התוכן אבל כולם הרגישו את הסערה והאנרגיות הקשות שעולות מהדברים. העובדים דיווחו להנהלה ואלה החלו לעקוב. לאחר מספר ימים כאלה הם זימנו את העובד ושאלו אותו בפשטות: מה קרה? העובד שהיה טעון מאד פשוט התפרץ בבכי במקום וסיפר להם שהוא ואשתו החליטו להיפרד לאחר תקופת נישואין של כמעט עשרים שנים. העובד האומלל לא הרגיש בנוח להציף את הדבר או לבקש חופשה מתוקף היותו עובד נאמן ומסור. השותפים שמנהלים את החברה הגדילו ושלחו אותו למשימה בארה"ב שבדיוק הייתה על הפרק. כך יצא שבזכות החשיפה שבחלל עבודה משותף, המנהלים שמו לב למצוקה של העובד הטוב הזה והוא כתוצאה מכך קיבל "חופשה" במדינה אחרת. הוא המשיך לעבוד ולקבל משכורת אבל קיבל הזדמנות לצאת מתוך הקלחת הרותחת שהיו שרויים בה חייו באותה עת.

מעוניינים בפרטים נוספים ? צרו איתנו קשר עוד היום בטפסי האתר או התקשרו לתיאום פגישת ייעוץ